Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Nudelsoppa

Skrivet:    ·  Recept
Fick lite feeling igår när jag skulle laga lunch och satte igång och gjorde nudelsoppa. Har aldrig gjort det förut, har inte ätit det hemma heller och dessutom krånglade vårat internet så jag kunde inte söka upp något recept. receptet blev verkligen en riktig höftning rakt igenom hela matlagningen men här kommer ett recept som beskriver ungefär hur jag gjorde.
 
Ingredienser:
1 ruta nudlar
2,5 dl vatten
½ grönsaks buljongtärning
½ dl frysta ärtor
en liten bit purjolök
chiliflakes (frivilligt)
½ tsk soja
 
Tillagning:
Skär upp så mycket purjolök du vill ha i smala skivor och ta fram ärtorna ur frysen.
Koka nudlarna enligt anvisning på förpackningen, ta upp de ur vattnet lite innan den egentligen satta tiden då nudlarna ska koka lite till senare.
Sätt samtidigt igång en kastrull med vattnet och lägg ner buljongtärningen när vattnet kokat upp.
När nudlarna kokat färdigt tillsätt de i buljongen, i det gamla pasta vattnet kan ärtorna få koka till sig i någon minut och sedan tillsätts även de och purjolöken i buljongen.
Låt soppan koka i 1-2 minuter och tillsätt soja och valfri mängd chiliflakes precis före servering.
Superenkel och god, det enda som var knepigt för mig var att få ihop alla momenten men det var för jag inte följde något recept.
♡Amanda Niclasson♡
Skrivet: 2015-09-18,  kl. 17:53:03 Blogg:  http://femtiotrekvm.blogg.se/

Ser gott ut! :)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design