Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

20 questions

Skrivet:    ·  Allmänt, Quotes, Djupa texter
Hittade ett sånt här inlägg på Hannahs blogg och tyckte det var en rolig grej och efter som jag älskar alla sånna här fråge grejer och liknande tänkte jag göra den jag med. Hoppas ni gillar det :)
 
1.Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Gossip Girl alla dagar i veckan. Kan ni tänka er ett liv på Upper East Side där alla är rika, måna om kläder, har classy fester och folk är allmänt vänliga. Dessutom är alla killar läskigt snygga... Visst sker det en hel del bråk och smutsiga fighter men det är sånt man får leva med :)
 
2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Eh lärare, dagisfröken, kändis. Ett tag hade jag planer på att bli Hannah Montana eller en älva av något slag men har gett upp de drömmarna nu haha :)
 
3. Vilken är din favoritdoft?
Tacos, nybakta bullar, havet, mormors parfym, när det regnat i en skog, varma gator, trä, pizza och målarfärg är några.
 
4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Vid ett hav någonstans så jag får se solnedgången, soluppgången och folk som har kul. Övervägande personer som besöker en strand som är lyckliga så tror att jag skulle bli en väldigt lycklig stenbumling själv då.
 
5. Du får veta att jorden kommer gå under om 12 timmar. Vad gör du?
Får total panik och ringer alla jag känner och berättar hur mycket de betyder för mig, ringer the love of my life och säger jag älskar honom. Sen skulle jag nog samla alla jag älskar och bara spendera de sista timmarna på jorden med de.
 
6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Oj kanske inte jättemycket, eftersom jag har både kill-och tjejkompisar skulle jag troligtvis ha samma vänner nu. Kanske inte skulle vara obsessed av romantiska filmer och choklad men troligtvis skulle jag fortfarande älska att dansa och spela teater osv. Vore kul att testa vara kille för en dag :)
 
7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Andvänder inte verktyg men om mobil räknas som ett är det ju absolut det.
 
8. Vad gör du om tio år?
Om tio år är jag 24 så bor i USA eller London, jobbar på en tidning och gör olika repotage, intervjuar kända profiler och har the time of my life. Ok nu gick jag efter mina drömmar här men är verkligen ett mål jag ska försöka uppnå!
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
Alla Beyoncés låtar är amazing att dansa till.
Stroke Of Lust
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Skulle sy egna kläder och designa en massor. har hur många idéer i mitt huvud som helst så vore kul att få göra verklighet av de.
 
11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 506 000 euro?
Har ingen koll alls på hur mycket svenska kronor en euro är men känns ju som en rätt stor summa pengar. Så skulle främst åka på en resa med familjen, något riktigt coolt som typ Australien, Thailand, Barbados eller en roadtrip runt i USA eller något sådant. Sen skulle jag se till att spara undan en del åt mig själv och mina syskon osv.
 
12. Vad tycker du om ordet hen?
Tycker det är bra att finns något för de som inte känner som varken en hon eller han. Har en del funderingar och så kring ordet men så länge personerna i fråga känner sig nöjda så ska jag inte lägga mig i det.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Har absolut ingen aning alls men något som alltid funkar är ju kladdkaka ^_^
 
14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Vet att vi äter för mycket men är inte redo att ge upp köttet. Är extremt imponerade av vegetarianer som klarar av att inte äta hamburgare, kyckling, oxflié, kalkon, chicken nuggets och bacon mm. Skulle aldrig klara av att vara utan det i flera år, handlar säker om att vänja sig bara men har aldrig klarat av det. Äter vegetariskt 1-3 gånger i veckan hemma men gajs kolla på bilderna nedanför och tacka nej till det, går inte! :)
 
15. Är du beroende av något?
Får man säga choklad...?
 
16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Alla gamla låtar får väl vem som helst att bli nostalgisk, vi alla har väl minnen förknippade med olika låtar?
 
17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Orättvisor och folk som behandlar andra med mindre respekt bara för att de har ett annat kön eller inte är lika rika som han eller hon som är elak. För att visa bara lite av vad jag kan känna kan ni läsa mitt inlägg om feminism här.
 
18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Nej.
 
19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Älskar alla ICA-reklamer men nu ska ju ICA Stig sluta så mitt liv är typ över :( Annars måste jag säga att jag gillade Volvos reklamer med Zlatan och Swedish House Maffia.
 
20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Självklart finns det likheter men jag har ändrats otroligt mycket vilket jag märker om man kollar tillbaka bara något år :)
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design