Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Franska middag

Skrivet:    ·  Allmänt
Har spenderat totalt 13 timmar i skolan idag. Först sju timmars skola och sedan sex timmar med förberedelser för middagen och arbete under middagen. Jag har skrivit förut om vår franska resa vi ska göra, HÄR står mer, och middagen vi hade idag var ett av sättet att tjäna pengar. Våra föräldrar fick helt enkelt komma till skolan, betala en summa för att få middag och sedan avslutande hade vi en auktion där vi auktionerade ut tjänster så som "kratta löv", "komma med nybakt bröd en helg", "tvätta bilen" osv.
Middagen bestod av lite förplock, en förrätt som var en sallad bestående av ett flertal olika grönsaker i en dressing, en varmrätt som var kreolsk fläskfilégryta med ris, efterrätt som var en chokladmousse med grädde och hallon samt kaffe efter det. Jag var i varmrättsgruppen så jag, Victor, Alex, Simon, Alfred och Arvid spenderade cirka tre timmar med att hacka grönsaker, skära kött samt koka själva grytan. Alla, inte bara de i varmrättsgruppen, jobbade verkligen stenhårt och de där första timmarna var det knappt en lugn stund. Hann äta middag lite snabbt innan föräldrarna kom och efter det jobbade vi på rullande band med att få ut alla rätter när de skulle osv. Har skrattat i mängder, sprungit flera gånger i korridoren mellan hemkunskapen och matsalen, skurit alldeles för många oliver och paprikor och bara haft en sjukt bra kväll. Känns som att vi i franskan verkligen kommit varandra närmare efter det här också så kan bara tänka mig hur grymma veckorna med fransmännen kommer bli :)
Puss och Kram! ♥
 Extremt dålig kvalité på bilden men såhär såg dukningen ut :)
 Bilden till vänster är från varmrätten, den till höger förrätten och den i mitten bara en bild under vägen
 Även detta en superful bild men det är efterrätterna ^_^



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design